Obchod musí byť správne usporiadaný v každom ročnom období. Rozmiestnenie tovaru musí dávať zmysel a zákazník by sa v obchode mal od prvej chvíle cítiť dobre. Na čo by ste mali dbať s príchodom jari?
Prvý dojem je mimoriadne dôležitý. Na zákazníka musí obchodník zapôsobiť na prvý dojem, konkrétne do niekoľkých sekúnd. Čistý, usporiadaný, prehľadný a originálny obchod určite zaujme viac ako chaotický obchod v tmavých farbách. Jar praje čistým líniám a osvieženiu v podobe kvetinovej výzdoby vo výklade.
Zákazníka idúceho okolo musí vaša premyslená výzdoba zaujať a nalákať ho vkročiť dnu. Dôležitú úlohu hrajú aj vstupné dvere, udržujte ich stále v tip top stave. To však nie je všetko. Na čo by ste nemali počas jari zabúdať?
Vázy doplnené o sezónne kvety sú skvelým riešením ako podčiarknuť atmosféru jarného prebúdzania vo vašej predajni. Vymeňte vianočné ruže a ihličie za tulipány a narcisy! Prinesú do vašej predajne novú energiu.
Jar si žiada vzdušný priestor a tovar vo vitrínach
Pri zariaďovaní obchodu myslite na logiku priestoru. Zákazníci nesmú blúdiť a hľadať tovar. Nevyhnutné je strategické rozmiestnenie regálov a vytvorenie dostatočne širokých uličiek. Regály by mali byť také vysoké, aby na ich vrchné poličky dosiahla väčšina zákazníkov. Nájdite do svojho obchodu ideálne regály alebo regálové sústavy.
K dispozícii máte rôzne varianty vo viacerých rozmeroch a prevedeniach. Prístenné, obojstranné regály, pulty a vitríny či systémy, ktoré efektívne zvýraznia tovar. Ponúkate cenné kúsky? Na tie zvoľte presklené vitríny, klasické regály vám v tomto prípade nepostačia.
Jednou z veľkých výhod presklených vitrín je ich uzamykateľnosť. Na tovar sa tak nielen nepráši, ale tiež je v bezpečí. Na jar ideálna voľba, ktorá podporí „prúdenie“ vzduchu a energie.
Oživte predajňu jemnými pastelovými detailmi
Výber farieb v interiéri pomôže zlepšiť chod obchodu. Farebné kombinácie môžu dobre fungovať v rámci celej predajne, zlaďte ich so samotným vybavením, rešpektujte aj usporiadanie a osvetlenie.
Myslite na to, že mladší preferujú výrazné farby, starší zase jemnejšie akcenty, dotvorte výsledný výber podľa cieľovej skupiny vášho obchodu. Oplatí sa použiť drahšie a trvácnejšie materiály a nadčasový dizajn.
Alfou a omegou je tiež vhodný výber hudby, vhodná teplota a čistota vzduchu. Aj to sú rozhodujúce detaily, ktorými môžete odštartovať nové ročné obdobie, jar si tieto „maličkosti“ priam žiada!