Technológie

Web stránky a ich význam

notebookTen kto dnes nie je na webe, akoby ani nebol. Možno pre niekoho otrepaná fráza, ale pre väčšinu z nás holá realita. Hlavne pre podnikateľov. Môžete mať rozbehnutý akýkoľvek biznis, no bez efektívnej prezentácie vo forme vlastných web stránok ste pre väčšinu potencionálnych klientov neviditeľní.

Predstavte si takúto situáciu. Ste malý obchodník a máte rozbehnutý svoj vlastný lokálny biznis. Podnikáte povedzme v oblasti predaja autodielov. Ste spokojní, lebo máte zabehnutú predajňu a svojich stálych klientov. No jedného pekného dňa sa kúsok od Vás usídli konkurencia, ktorá sa snaží „ukradnúť“ Vám klientov, ktorých na svoje produkty láka priaznivejšími cenami. Vašou reakciou bude samozrejme znižovanie cien Vašich výrobkov. Je Vám jasné, že vo Vašom malom meste bude môcť prežiť len jeden z Vás. No tlak zo strany Vášho konkurenta je stále väčší a Vy zisťujete, že aby ste vôbec prežili, potrebujete pritiahnuť aj zákazníkov žijúcich mimo Vášho miesta podnikania. Čo teda robiť, aby ste si zabezpečili odbyt Vášho tovaru, ktorí sa Vám kopí v skladoch? Sú dve možnosti ako sa z tejto situácie dostať.

Prvou možnosťou je urobiť si reklamu prezentáciou svojich produktov formou vlastných web stránok. Ich tvorbu však nechajte na odborníkov, pretože ak sa do toho pustíte sami a nemáte v tejto oblasti dostatok skúseností, môže sa stať, že narazíte na problémy, ktoré sami nebudete schopní vyriešiť. Naviac, zlé urobené web stránky Vám môžu priniesť skôr negatívnu reklamu ako pozitívnu. Je dostatok profesionálnych spoločností, ktoré ponúkajú tvorbu web stránok. Stačí si len vybrať.

Druhou možnosťou je otvorenie si vlastného eshopu, na ktorom budete ponúkať svoje výrobky online. Je to síce prácnejšie v tom, že budete musieť tovar baliť a posielať poštou, ale zabezpečíte si tak lepší odbyt naskladneného tovaru.

Za účelom zviditeľnenia sa a zvýšenia predaja Vám doporučujeme zrealizovať obe možnosti, ako vytvorenie profesionálnej web stránky, tak aj eshopu. Ich kombináciou si zabezpečíte nielen reklamu, ale aj efektívnejší predaj.

Foto: pixmac.sk, Brett Gaylor – flickr