Semienka prospešné nášmu zdraviu

Malé zrniečka, a predsa majú obrovskú silu podporovať nás v zdravom životnom štýle. Ak obľubujete prírodnú formu pomoci pri rôznych zdravotných ťažkostiach, účinky týchto semienok vás zaručene prekvapia.

Populárne chia semienka

Nikdy nebolo o chia semienkach počuť toľko, čo dnes. Využívajú sa už nielen vo varení, ale aj v kozmetickom priemysle. Sú plné antioxidantov, vlákniny a bielkovín. Zamiešajte si chia semienka do rannej misky s cereáliami a postaráte sa o energiu na celý deň, keďže ju uvoľňujú postupne. Konzumáciou týchto semien budete rýchlo nasýtení, a to pre vysoký obsah vlákniny a fakt, že dokážu absorbovať pomerne veľké množstvo vody. Keďže prirodzene znižujú krvný tlak, pozor by si mali dať ľudia, ktorí trpia práve nízkym krvným tlakom. S chia semienkami si môžete vybudovať imunitu a predchádzať civilizačným ochoreniam. Vďaka vysokému obsahu antioxidantov navyše zažiari aj vaša pokožka. Pochopiteľne, účinky semienok naplno vyznejú v kombinácii so zdravým životným štýlom, netreba sa na ne spoliehať ako na všemocné.

S ľanovými semienkami proti zápche

Ľanové semienka sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín, antioxidantov a vlákniny, čo z nich robí fantastický prostriedok v boji proti tráviacim ťažkostiam ako rakovina hrubého čreva alebo zápcha či hnačka. Ich konzumácia sa neodporúča iba v prípade, že máme zdravotné problémy, je veľmi vhodná aj na prevenciu. V šupke ľanového semienka sa nachádzajú lignany, ktoré sú známe ako rastlinné estrogény. Pokiaľ ste v prechode, nezanedbajte ich konzumáciu, vyhnete sa hormonálnym ťažkostiam. Ľanové semienka s obľubou prijímajú aj tehotné ženy, pretože umožňujú ľahšie kĺzanie plodu počas pôrodu. A v akej forme ich prijať? Môžete si ich nechať napučať vo vode a piť to počas dňa, alebo pridajte ľanové semienka do varenia či pečenia. Efektne vyzerajú ako posýpka na drobnom pečive.

Slnečnicové semienka pre krásnu pokožku, vlasy a nechty

Potrebuje vaše telo doplniť vitamín E? Siahnite po slnečnicových semienkach, obsahujú ho totiž dostatočné množstvo, spolu s horčíkom a fosforom. Vďaka vitamínom skupiny B docielite správne fungovanie nervovej sústavy a predídete zápalu kĺbov či svalov, bolestiam hlavy alebo nevoľnostiam. Ak máte radi šport a usilujete sa o budovanie svojich „tehličiek“, slnečnicové semienka vám pomôžu s budovaním svalovej hmoty. Trápi vás stres a depresie? Lúskajte slnečnicové jadierka alebo si rovno kúpte tie vylúskané a ušetríte čas.

Konopné semienka bohaté na bielkoviny

Konopné semienka sú zdrojom omega-3 mastných kyselín, ktoré si telo nedokáže vyprodukovať samo. Pokiaľ čakáte dieťa alebo dojčíte novorodenca, zaraďte tieto zázračné semienka do svojej potravy, postaráte sa o normálny vývin jeho mozgu. Konopné semienka sú výborné do polievok alebo kaší, a ak radi pečiete moderne, nahraďte makovú plnku semienkami zmiešanými s cukrom. Závin bude nielen skvelo chutiť, ale vás aj nadopuje množstvom stopových prvkov, esenciálnymi mastnými kyselinami, vápnikom, železom a horčíkom.