Motorizmus

Nepodceňujte stav ojazdených pneumatík a kúpte si radšej nové

Podľa prieskumov bezpečnosti sa udáva, že každý 6 vodič jazdí na opotrebovaných pneumatikách, ktoré už svoju zákonnú normu dávno presiahli. Každý rok zahynie na európskych cestách viac ako 40 000 ľudí, čo je alarmujúce číslo. Pravda, nie sú spracované štúdie, ktoré by hovorili, koľkých percentami sa na nehodách podieľajú zlé pneumatiky, ale v žiadnom prípade nie je možné starostlivosť o ne podceňovať. Veď skutočne ide o váš život.

Čo všetko je dôležité?

V prvom rade je to tlak v kolesách. Teda nech je to akýkoľvek druh najlacnejšej pneumatiky, vždy musí byť pre splnenie podmienok bezpečnej jazdy dobrý tlak v nej. Kontrolovať ich stav by ste mali v optimálnych podmienkach, nie v žiadnom extréme teplôt.

Hĺbka dezénu je nemenej dôležitou vecou pneumatiky Matador. Pri bezpečnosti netreba hľadieť len na značku, ale pravidelný servis. Zatiaľ čo stanovená minimálna hĺbka dezénu v EÚ je 1,6 mm (asi bežná šírka zápalky), napríklad firma Bridgestone odporúča výmenu pneumatík oveľa skôr.

Každá hĺbka pod 3 mm – v prípade zimných pneumatík 4 mm – môže vážne ohroziť výkon a bezpečnosť. A potom je samozrejme potrebné neváhať s ich výmenou, ak sú opotrebované, alebo dokonca poškodené. Samozrejme, že je to zásah do rozpočtu, ale je potrebné mať stále pred očami, čo všetko sa môže vinou zlých pneumatík stať. Opotrebované pneumatiky sa podieľajú aj na:

  • predĺžení brzdnej dráhy;
  • nepriaznivom ovplyvňovaní jazdných vlastností;
  • zvýšení rizika šmyku;
  • zvýšení spotreby paliva;
  • produkovaní emisií CO2;

Spôsob jazdy šoféra

Samozrejme, že nie všetky nevyhovujúce vlastnosti pneumatík môžu zapríčiniť škodové udalosti. Hlavnú úlohu pri jazde zohráva samotný vodič, ktorého spôsob jazdy rozhoduje o všetkom. Opotrebovanie auta a jednotlivých dielov. Niekedy si je dobré zaistiť repas kompresora, pretože je to dôležitá súčiastka pre celý vzduchový systém, ktorý, ak je v zlom stave, môže znepríjemniť jazdu tiež.

Foto: pixabay.com