Ako na nový prenájom skladov v Bratislave? 3 efektívne tipy

Funguje vám v sklade všetko tak ako má? Alebo by ste chceli systém zefektívniť a sprehľadniť? Či už priestory vlastníte, alebo si len prenajímate sklady v Bratislave či inom meste, rozhodli sme sa pre vás spísať pár tipov, ktoré vám pri organizácii skladu jednoznačne pomôžu. Vďaka jednoduchým trikom môžete maximalizovať produktivitu zamestnancov a ušetriť čas aj peniaze.

1, Podrobná kategorizácia tovaru

Zrejme každému podnikateľovi je jasné, že sklad funguje efektívne len vtedy, ak má všetok tovar svoje presné miesto. Správny systém kategorizácie v sklade sprehľadní skladové zásoby, umožní rýchlejšiu a jednoduchšiu manipuláciu s tovarom, vytvorí priestor na rýchlu inventúru a mnoho ďalšieho.

Budete teda tovar ukladať podľa názvu? Alebo ho rozdelíte podľa druhu či veľkosti? Skladovať tovar môžete podľa rôznych kategorizačných systémov, treba si však zvoliť presne taký, ktorý vám podľa dodávok a expedície tovaru bude vyhovovať najviac. Niekedy pomôže napríklad aj drobné prestavanie skladu. V tomto prípade je veľmi dôležité nájsť si variabilné skladové priestory, kde reorganizácia a drobné úpravy nebudú prekážať majiteľovi nehnuteľnosti. Takéto prenájmy skladov v Bratislave ponúkame aj my a naši klienti si svoje priestory prerobia presne podľa seba.

2, Označujte, nálepkujte, sprehľadňujte

Aj keď kategorizácia a správne uloženie tovaru v sklade je veľmi dôležité, nie je to všetko. Posnažte sa čo najviac značkovať – a teda označujte všetky palety, krabice či balíky značkami, ktoré ich priradia do určitej kategórie. Vo veľkom priestore sa totiž tovar ľahko môže stratiť či „zatúlať“, no so správnym systémom značiek ho vaši zamestnanci budú môcť okamžite vrátiť späť.

Veľké prenájmy skladov v Bratislave a okolí si kvôli množstvu tovaru takéto značky doslova vyžadujú. Nemusia to byť však len manuálne vypísané nálepky. Môžete pracovať so systémom čiarových alebo QR kódov, ktoré budú obsahovať všetky informácie o danom artikli. Všetko bude prehľadné a budete mať istotu, že sa už nič nestratí.

3, Hlavný manažér skladu

Aj v sklade by mala byť určitá hierarchia. Každý sklad by mal mať zodpovedného vedúceho, ktorý bude mať na starosti len organizáciu skladových priestorov a ľudí v nich pracujúcich. Mala by to byť osoba, ktorá dokáže riadiť ľudí a dozerať na správny chod skladu.

Či už ste sa teda rozhodli pre prenájom skladu v Bratislave alebo inom slovenskom meste, určite dbajte na tieto tri body. Aj keď náklady na nové systémy spočiatku budú stáť viac, časom sa vám náklady vrátia v podobe efektívnej a rýchlej práce vašich zamestnancov.